شادباش

خجسته زادروز ولادت با سعادت فخر دوعالم نگین انگشتری رسالت حضرت رسول اکرم محمدمصطفی(ص)وسلاله ی پاکش حضرت امام جعفر صادق (ع) مبارک باد.

مداد بالا!

اغلب مشکلات یادگیری دانش آموزان به  درک نادرست یا ناکافی ازمفاهیم آموزشی برمی گردد. به زعم والدین که فرزندانشان از هوش سرشاری برخوردارند ؛بروزاین مشکلات ارتباط مستقیم با تدریس نادرست معلم دارد.

منصفانه بیندیشیم شاید این اعتقاد چندان نادرست هم نباشد .البته نه به این معنا که همکاران گرامی در تدریس مفاهیم آموزشی کاهلی از خود نشان می دهند بلکه به این مفهوم که اغلب شیوه ی درستی برای کنترل حواس وایجادتمرکز دردانش آموزان به کارنمی گیرند.

روش مداد بالا به معلمان ووالدین کمک می کند تا ترتیب یک یادگیری مؤثر وپایدار راداده ولحظات آموزشی شیرین وجذابی را خلق کنند.

این شیوه در بیشرکلاسها برای آموزش املا به کار می رود ولی با کمی حوصله از آن می توان در یادگیری تمام دروس به ویژه حل مسئله استفاده نمود. دراین شیوه:

 از دانش آموز خواسته می شود با بالا گرفتن مداد خود با دقت به جمله ی کاملی که برایش خوانده می شود دقت کند وپس از پایان، آن را در دفتر خود بنویسد

.در تقویت حل مسئله می توان از دانش آموز خواست صورت مسئله را خوانده سپس آن رابر روی کاغذ  بیان کند.

 برای ایجاد تمرکز بیشتر می توان زیر برخی کلمات را خط کشید تا دانش آموز موظف به به یادآوری این کلمات کلیدی باشد.

نوشتن 10کلمه برروی تابلو ودادن فرصت برای به خاطر سپای و نوشتن آنها به همان ترتیب برروی کاغذ ازجمله تمرینات سطوح بالا تر روش مداد بالاست....