اعداد طبيعی

می توان گفت که بشر ، حتی در قديمی ترين اعصار ، درکی از اعداد داشته ، يعنی دست کم مفهوم بيشی و کمی راوقتی که اشيايی به گروه کوچکی اضافه يا از آن برداشته می شدند ، درک می کرده است ، زيرا مطالعات نشان داده اند که بعضی حيوانات از اين درک برخوردارند. 

بعضی از رياضی دانان رياضی را اختراع و گروه ديگری آن را يک کشف می دانند . رياضی هر چه باشد ، راهی طولانی را طی کرده است و برای يادگيری آن همه از اعداد طبيعی شروع می کنيم :اعداد طبيعی .… ٣ و ٢ و ۱ می باشند که روی آن جمع و ضرب راتعريف می کنيم .

اعداد طبيعی با جمع دارای خواص زير است :

١- جمع روی اعداد طبيعی يک عمل است (اعداد طبيعی نسبت به جمع بسته است ) يعنی هر دو عدد طبيعی را باهم جمع کنيم ،حاصل يک عدد طبيعی است.

٢- جمع اعداد طبيعی خاصيت جابجايی دارد ، به عنوان مثال: ١٢+٣= ٣+١٢

٣- جمع اعداد طبيعی خاصيت شرکت پذيری دارد يعنی برای جمع سه عدد ؛ می توان عدد اول و دوم را با هم جمع کرد وحاصل را با عدد سوم جمع کرد يا عدد اول را با مجموع دوعدد دوم و سو م جمع کرد . مثال :

۲+۳+۷همواره در رياضی سوال مطرح می شود . به عنوان مثالبعد از آن که جمع را به دانش آموزان ياد داديم می پرسيم

٣ با چه عددی جمع شود مساوی ۵ می گردد ، اين يک معادله است  

آزمونهای عملکردی

آزمونهای عملکردی

 آزمونهای عملکردی  یکی از انواع آزمونهایی است که در ارزشیابی توصیفی مورد توجه قرار گرفته است . این آزمونها به قصد ارزشیابی از عملکرد واقعی دانش آموز طراحی و اجرا می شود و در واقع موقعیتی را برای دانش آموز فراهم می آورد که آنچه از مهارت و دانش کسب کرده است از خود بروز دهد . آزمونهای عملکردی معمولاً نیاز به پاسخ حرکتی یا دستی دارند و عموماً اما نه همیشه شامل دستکاری تجهیزات و وسایل عینی است که مقابل آزمونهای قلم – کاغذی مرسوم قرار می گیرد.....

 

ادامه نوشته